Tiedote: Piraattipuolueen puheenjohtajaksi Petrus Pennanen

Vapaa julkaistavaksi

19.11. klo 10:40

Piraattipuolue valitsi Petrus Pennasen uudeksi puheenjohtajakseen tittelistä luopuneen Jonna Purojärven tilalle.

Piraattipuolue valitsi syyskokouksessaan 17.11. Helsingissä ydinfysiikan tohtori ja Helsingin kaupunginvaltuutettu Petrus Pennasen uudeksi puheenjohtajakseen jäljellä olevalle hallituskaudelle. Kokouksessa myös vahvistettiin tulevan vuoden toimintasuunnitelma sekä hyväksyttiin puolueen uusi yhdenvertaisuusohjelma.

Ehdokkaina puheenjohtajan tehtäviin olivat Petrus Pennanen sekä Uudenmaan Piraattien puheenjohtaja, kokemusasiantuntija ja vammaisaktiivi Riikka Nieminen Espoosta. Aiemmin myös ehdolla ollut Kim Holviala luopui ehdokkuudestaan ennen kokousta. Pennanen voitti äänestyksen äänin 29-20.

”Haluan viedä puolueen vaalivoittoon eduskuntavaaleissa edistääksemme ratkaisukeskeista, tieteeseen perustuvaa politiikkaamme valtion tasolla. Olen saavuttanut hyviä tuloksia Helsingin valtuustossa käytännöllisillä, kustannustehokkailla ehdotuksilla jotka rakentavat siltaa ideologisten leirien välille”, Pennanen kertoo.

“Samalla lähestymistavalla voimme tehokkaasti edistää vapautta, järkeä ja rakkautta eduskunnassa. Puolueohjelmamme ei ole pelkästään Suomen vaan maailman tasolla ainutlaatuisen edistyksellinen – yhä useampi äänestäjä on huomannut että nyt on tarjolla aidosti uutta ja yhteiskuntaa kehittävää politiikkaa”, hän jatkaa.

Lisätietoa:

Petrus Pennanen